18 November 2013

kids, you are adorable and awesome!

Assalamualaikum,


       Hari ni aku nak update pasal budak budak. ha'ah la sebab aku suka kat diorang~ tapi ni just update saje saje orang yang tak ada kerja. pada siapa lagi perlu aku cerita benda benda remeh macam ni? pada encik blog je la yang sudi menadah cerita. nak cerita kat ibu pun, ibu dah tahu. kalau cerita lagi nanti dia kata aku dah berulang kali cerita benda yang sama. *sobbsobb* haha.

       But sebelum tu anda perlu tahu. aku ni 'different' sikit orangnya. different ye, bukan pelik :P haa aku suka bila sekeliling aku ada ramai budak budak. kadang kadang bila ada ramai budak budak, aku sengaja je menyebuk duduk tengah tengah. Setiap kali buat macam tu, aku rasa macam imagenasi aku jadi nyata. Iman pun bila dia baik and rendahkan keegoan dan kedegilan dia, aku 100% layan dia macam maharaja.Tapi Iman ni dewasa sikit dari umur dia. Dia suka anggap diri dia dewasa. Dengan budak umur 7 tahun pun dia buat macam budak tu bawah dia. Ego dia mengalahkan ego aku je. But seriously, I do love Iman even dia annoying. Dia manja :)

       Masa tu kat majlis akhir tahun iman. diorang buat kat tempat penginapan tepi pantai. Sementara nak tunggu Iman ambil sijil, ibu suruh aku tengok tengokkan Iman takut dia main jauh jauh dari cikgu dia sebab dia kat luar. So aku pun pergi kat dia. Ramai gila budak budak. ada 4, 5 and 6 tahun. aku nampak ada tikar tempat diorang main. aku pun apa lagi, duduk sebelah Iman then terus main dengan budak budak tu XD


       Aku ingat lagi, masa Iman kecik kecik dulu, aku selalu turutkan semua kehendak dia. baju baju dia, comel sangat! kecikkkk je >< tiap tiap hari aku cium pipi dia, tangan dia, pakaikan baju dia, mandikan dia. masa dukung dia paling best. Apa dia nak, semua aku bagi. Dia baru pegang belum minta pun aku dah belikan. maklumlah, adik bongsu. Lepas tu mengada jadinya :P Jadi kakak adalah antara anugrah terindah yang pernah aku ada. yeah, perlu diakui aku belum layak dianggap kakak terbaik. tapi aku sayang adik adik aku. and aku kuat membebel kat diorang. wahaha XD

       Aku paling suka jaga baby. Sepanjang hari melayan baby pun aku tak kesah. Lagi satu bau baby ni wangi ouh. Kalah bau minyak wangi yang aku selalu pakai sebelum tidur. Aku suka bila diorang genggam jari aku. Erat :') and the moment when I hold them close to my heart. It feel like a heaven. aku pernah minta ibu adik lagi, lepas tu ibu kata iman sorang pun dah macam ada 20 orang adik. Okay, perlu diakui --"

       Satu benda pasal aku, walaupun aku suka main dengan baby atau budakbudak. tapi kalau aku nampak ramai sangat orang kerumun baby or budak tu, aku takkan dekat. sebab aku tahu budak tu rimas. lagi pun aku tak suka berebut. Ye, Nurul Azwa la tu :P


       Haa semalam kan, aku mimpi ada orang bagi aku jaga 3 orang baby. dua orang twins sorang baby boy. tapi ada orang tolong aku la. masa tu kat luar. aku pun tak tahu kat mana tempat tu. baby twins tu duduk dalam baby stroller. Yang baby boy tu aku dukung. Best gila. kerja aku asyik main cium cium pipi diorang je. antara sebab aku mimpi 3 orang baby semalam adalah sebab aku datang kenduri kekah and aku pergi cium baby tu. haha. and baby tu baby lelaki. wee ^^

       Aku suka bila mereka buat aku ketawa bila aku rasa aku malas nak ketawa. Aku suka bila mereka genggam hati aku untuk selama-lamanya. Satu benda yang istimewa pasal kiddos adalah, cinta mereka tulus. ecewahh. macam pakar kanak kanak kejap aku rasa. haha. My love to them is so strong and it will never alter. I love them. Thats all I wanna say.

      Dulu kan masa aku form 4, Zaffir ada lukiskan aku satu lukisan. Ada seorang perempuan dalam satu private garden yang bunganya tengah mekar. Perempuan yang memakai dress labuh tu tengah duduk bersimpuh sambil melayan 3 orang kanak-kanak. 2 orang perempuan, seorang lelaki. Lukisan tu hampir tepat dengan imagenasi aku. tapi sayangnya lukisan tu dah hilang dekat dewan sekolah. sedih :(


       Kalau seharian hari aku dipenuhi dengan study, assignment and stress. Kalau aku kena pilih antara keluar dengan kawan untuk jalan jalan, duduk dalam bilik dan tidur, keluar makan atau main dengan kiddos. Aku pilih main dengan budak budak atau call Iman sehari suntuk. Suara diorang, senyuman diorang, genggaman diorang, cukup untuk buat masalah aku pergi macam tu je :)

Kids, am I was told you that I love you?


       


No comments: