06 November 2013

bergaya walau dengan tudung labuh


Assalamualaikum,



       Alhamdulillah, hari ni, insyaAllah, aku telah selangkah lebih baik dari semalam. Kalau dulu, aku hanya bertudung biasa, hari ini alhamdulillah, aku dah berstokin dan bertudung labuh. Perasaan pakai tudung labuh? em.. nyaman dan selamat ^^ so, sekarang. mungkin dengan gambar ni mampu bagi idea bagi orang yang bertudung labuh nak bergaya kot. haha. harapnya macam tu la. cuma aku nak sampaikan, siapa kata bertudung labuh tak boleh bergaya? itu bukan alasan. buktinya aku dah nafikan. Tapi, bukan tudung je kena labuh tau. Baju kita besarkan siket, seluar jangan ketat and pastikan labuh. kalau kain pastikan tak jarang and tudung pun pastikan tak jarang. nahh, perfecto! heheh



       Kalau dekat kolej, aku tak pakai pun macam ni. tak sempat nak melawa. main pin kiri kanan, pastikan kemas lepas tu pergi kelas. tak pun senang cerita, pakai tudung labuh yang macam tudung sekolah tu. haa tu lagi tak payah banyak fikir. hehe >< well, kata nak pergi belajar kan. bukan nak pergi busana muslim muslimah. kadang kadang tu, bila jarak antara kelas then waktu solat then kelas balik, aku tak sempat pakai bedak pun. natural powder, air wuduk je guna pergi kelas. mostly budak kuis memang macam tu la. so, aku pun tak ada la rasa rendah diri sangat. lagi pun bagus apa ^^


       Rasanya sampai sini kot entri kali ni. last pesan dari aku, tak salah berfesyen asalkan tak berlebih lebihan dan yang paling penting, menutup aurat. insyaAllah. Akhlak terpelihara, maruah terjaga. Salam sebarkan ilmu. selamat mencuba ^^

NOTA KAKI : Semoga post ini terpelihara dari sifat riak dan menunjuk-nunjuk. nauzubillah. cuma sedikit perkongsian dan ajakan untuk menutup aurat dengan sempurna tapi tidak berlebihan.  Cukup sekadar mengikut syarak. Bismillah.

3 comments:

surayahisham said...

assalam..nice blog :) insyaAllah entri ni thindar drpd sifat riak. boleh tak perbanyakkan lagi entri psl stokin? kalau boleh bykkan lagi gambar pakai stokin. aya berkenan sgt pakai stokin mcm tu tp tak istiqomah lagi :)

Nurul Azwa said...

wasalam. mashaAllah alhamdulillah. teruskan istiqomah. macammana ye nak banyakkan entri pasal stokin? hehe. nanti azwa cuba. maaf lambat reply. baru check. insyaAllah nnt azwa buat entry untuk aya ^^

Anonymous said...

Tiada entri pasal pakai stokin siap dengan Gambar, kalau boleh bubuhlah gambar pakai stokin.