04 November 2013

Dengan bismillah, aku datang.

Assalamualaikum,

       Disebabkan semangat aku hari-hari membara nak ke oversea. Hari ni aku nak bawa readers semua jom melawat dunia. where is tempat tempat yang aku nak sangat pergi. ehemm lets go!

LONDON

       London adalah tempat yang aku nak sangat sambung study. Lagi pun aku ambil bidang TESL. so London adalah tempat yang paling sesuai. kalau ada rezeki ke sana, aku takkan sia siakan apapun nikmat yang ada. Aku akan belajar guna accent diorang. InsyaAllah. Aku punya semangat nak pergi sini sampai semua benda aku survay. jalan dia, taraf hidup, tempat menarik, boxingday in Portmouth. haha. thanks to encik google ^^

PARIS
      
       Next, Paris. bagi aku, Eiffel Tower adalah lambang 'Travel the world" sebab tu aku obses menyimpan semua benda pasal Eiffel Tower banyak banyak. Aku suka Paris sebab aku suka tengok fesyen dunia dekat sana. lagi satu, Kota Cinta katanya. Jadi aku nak la tahu, apa yang dimaksudkan dengan cinta kat situ ;)

ISTANBUL
      
       Yupp, Istanbul :D Aku suka Istanbul sebab macam Islamic enviroment sikit tempat dia. aku tertarik dengan masjid dia. haha. and kalau boleh aku nak pergi Istanbul dengan kawan baik aku. Hani Zalikha Nor sebab setiap kali aku teringat Istanbul, aku mesti ingat dia. haha.

AMSTERDAM
      
       Belanda~~ tapi aku pilih Amsterdam sebab aku suka suasana dia. aku suka binaan dia and aku suka segala-galanya pasal Amsterdam :)

JEJU ISLAND
       
       Aku nak sangat pergi ke Korea terutama masa musim luruh atau musim bunga. Sebab Korea cantik sangat plus romantik bagi aku ^^ tapi dah alang alang sampai Korea, baik aku jelajah terus Japan. haha XD

SWITZERLAND
      
       Switzerland yeayyy!! aku rasa Switzerland ni macam tempat dalam banyangan aku ouh. gambar yang Zaffir lukis ikut imagenasi aku tu. memang sama la. tempat yang tenang, cantik dan buat kita sentiasa mensyukuri nikmat kehidupan ni.

MECCA
       
      Last but not least, mekah al-mukarramah. Tempat yang paling diimpi, yang sentiasa di hati. Yang bakal memberi berjuta ketenangan di hati. tak ada tempat paling baik selain tempat ni. aku nak ke sana, satu hari nanti :')

       Okay, tamat sudah kita melawat dunia via blog. heheh. macam mana? rasa semangat tak nak belajar rajin rajin? ^^ kalau tanya aku, seboleh bolehnya aku nak keluar dari Malaysia dan lihat dunia ni. Selagi masih kuat dan bertenaga, aku nak tengok ciptaan Allah yang sempurna. haihhh belajar sungguh sungguh and dapatkan apa yang kita nak. salam sebarkan cintaNya. assalamualaikum :)



No comments: