22 April 2013

About me

Assalamualaikum,


       Nama saya Nurul Azwa dan saya memang selalu kalah dengan godaan coklat.  haha. ada juga orang panggil saya azwa, awa atau nurul. ikut diorg la. paling malas panggil Wa je --' saya selalu berpindah randah sebab ikut ayah. Saya lahir di Kuala Lumpur pada bulan September 1995 dan rumah saya ada di Kuala Lumpur dan Bangi. Azwa adalah seorang yang tak suka bercakap banyak-banyak. Hanya cakap bila dah serasi dengan seseorang. Yeke? --' Lepas tu lupa daratan cakap tak reti berhenti. Suka membantu orang lain. Tak suka tengok orang menangis. Tak sukakan pujian dari orang lain kecuali ahli keluarga sebab takut benda yang dibuat jadi tak iklas kerana Allah. berlagak tenang. Berlagak jela --' Kekasih saya buku. Wakaka. Saya sukakan kanak-kanak dan saya sayangkan mereka

        Nurul Azwa di dalam rumah dan di luar rumah adalah orang yang berbeza. kalau dekat rumah, saya seorang yang ceria, 'gila-gila', suka bercakap, suka memasak dan mencipta resepi baru, tak suka rumah bersepah, sukakan kasih sayang. suka tidur peluk adik, suka cium pipi ibu dan ayah, suka buat kejutan, tak reti hadapi kejutan. Takut gelap, takut petir. Anak manja. Suka menulis dan membaca. memilih apa yang dibaca dan ditonton. Hanya baca dan tonton sesuatu yang takkan mempengaruhi diri sendiri. suka merancang dan berfikiran jauh. saya juga suka main piano tapi saya tak serious mempelajarinya. hee tak ada masa


       Saya suka sesuatu yang tenang dan romantik. I am a romantic person and yes its true. hahahahaha. saya suka muzik balada. Saya sayangkan Bahasa Melayu dan saya mencintai Bahasa Inggeris. Saya ambil masa kurang 5 minit untuk kenal kawan-kawan perempuan setiap kali ke satu tempat baru tapi ambil masa lebih kurang 1 minggu untuk kenal semua lelaki kat tempat tu  kecuali kalau mereka semua kena bangun berdiri untuk memperkenalkan diri mereka la. Cinta bukan perkara main main. Ingat! matlamat saya, saya nak capai cinta Allah sebelum capai cinta hambaNya dan saya takkan buka hati saya untuk mana-mana lelaki kecuali bila saya dah bersedia nak kahwin. Harap maklum.

       Saya ada 3 orang adik dan dalam 3 orang tu hanya ada seorang sahaja adik lelaki. Yupp saya anak sulung. Saya ada keluarga yang amat rapat dengan diri saya. They are Zulfaqar's family.  Mereka ni sangat awesome dan baik dan saya sayangkan mereka. saya tak suka orang yang meracuni fikiran saya dan takkan mempercayai sesuatu perkara tanpa bukti. Saya nak, nak sangat. saya nak sangat rasai kemanisan iman untuk seumur hidup saya. Saya tahu susah tapi saya takkan mengalah dengan rahmat Allah.

       Cita-cita saya ada banyak. Saya nak jadi hamba Allah yang taat, anak yang solehah, remaja beradab, pelajar cemerlang, penulis yang tajam penanya, isteri yang disayangi, ibu yang cerdik, pejuang agama yang beriman dan saya harap sangat dapat mati syahid. InsyaAllah. Saya nak sangat nyawa saya ditarik saat saya sedang sujud kepadaNya. Dan saya selalu berdoa untuk itu.

       English teacher-to-be. Saya pelajar tesl.

"Pandang ke hadapan, jangan mengalah walau sesukar manapun hidup ni. Bercinta tak salah cuma kita perlu pandai mengurus cinta. Kena tahu mana yang utama. Jangan terlalu berlebih-lebihan selagi belum ada akad sebab kita tak tahu di mana masa depan akan bawa kita. Letakkan Allah sebagai keutamaan. May Allah bless us and grand us Jannah. InsyaAllah"

I am not available :*

No comments: