26 May 2013

The Moments : Calibreian


Dahulu, saat kita bersama.. kita asyik bercerita dan ketawa.
Setiap saat yang ada, kita nikmati bersama
Kini.. Persahabatan yang kita bina
Hanya mampu mengulang cerita
tangis dan tawa

       Di saat semua orang sedang menghitung hari untuk menyambung pelajaran di universiti dan ada juga di antara kita dah berdaftar di sana, azwa masih lagi mengira detik waktu yang kita pernah lalui dulu. ececehh hee azwa daftar Uni 5 June nanti so ni kira hadiah perpisahan la ni. sobb sobbs. masa mula mula azwa masuk ke group Calibre dulu ( ye, saya tahu saya orang terakhir yang masuk ke sana >< ) azwa jumpa syu. Mula mula jumpa syu, syu ramah sangat. Hilang semua rasa risau azwa sebab azwa memang tak reti nak mulakan pergaulan. Lepas tu, korang semua kena bangun dan memperkenalkan diri. azwa takut sangat kalau korang sombong. haha. tapi, korang ya Allah.. baiknya! dah la peramah. Apa yang paling azwa tak boleh lupa, setiap kekurangan kita Calibre akan tutup sampai no one boleh nampak kekurangan tu. setiap kelebihan kita, Calibre meraikan. Sungguh menakjubkan ukhuwwah kita ini. Sampaikan azwa tahu kita akan terus sayangkan satu sama lain sampai bila bila :)


       Dulu, setiap kali kita buka mata, kita akan nampak ehhh Ana! Syu! Alya! and the others. hee. kita boleh dengar diorang panggil nama kita. Pegang tangan kita. Pujuk kita. Bagi nasihat dekat kita. but now.. hanya bila kita tutup mata je, kita dapat lihat kawan kawan kita :) Azwa masih ingat lagi semua memori dan cerita yang kita kongsi bersama.. azwa rindu sangat masa kita bersama. rindu sangat. tapi azwa bersyukur untuk semua detik yang kita dah tempuh bersama. walaupun sekejap, tapi at least Allah bagi kita peluang untuk kita berjumpa dan berkawan dan berkasih sayang juga sambil menuntut ilmu. SubhanaAllah hebatnya apa yang Allah aturkan ni.. :')


       Kita berpisah terlalu cepat, awak semua pergi terlalu cepat. sedih dan sebak rasa. dan azwa tahu, bukan azwa sorang je yang sedih tapi semua orang pun sedih sebab hari tu Taufik buat pengakuan dia menangis bila baca tentang Calibre. haha. Apapun, setiap air mata yang jatuh tu jadikan ia sebagai kekuatan kita. kuatkan hati kita untuk berdiri hari ini dan tempuh hari esok. perpisahan memang menyakitkan, tapi kita terima jugak. hari tu azwa baca Asyraf dengan Alya tweet sedih nak berpisah dengan kawan diorang. azwa yang baca lagi la sedih. NO! persahabatan yang dibina kerana Allah takkan terpisah malah ia akan kekal sampai syurga. InsyaAllah sahabat semua, kita akan berjiran di syurga nanti. Keep on praying ye :) em.. korang pernah tak mimpi Calibreians? mesti ada kan? azwa pun sama. dah banyak kali dah azwa mimpi kita dan TLC. tapi bila bangun semua hilang. azwa pernah mimpi semua Calibreians tanpa satu pun tertinggal. yang hebatnya, Cik Na dengan En. Fauzi pun ada sama XD


       Setiap hari, setiap saat. walaupun azwa ada sekolah azwa sendiri, tapi nama kelas Calibre juga la yang azwa selalu sebut sebut. entah la, mungkin korang semua ada juga rapat dengan budak kelas korang. sebab korang dah lama kan dekat sekolah tu? azwa baru satu tahun dekat terengganu jadi susah nak sesuai dengan keadaan. kadang kadang ada orang tak boleh terima orang luar. tapi semuanya berubah bila sampai dengan TLC. Kita macam keluarga. sama kelas atau lain kelas, kita tetap keluarga. jumpa Calibre, bertambah lagi kagumnya sebab korang semua terima macam kita ni adik beradik. sebab tu azwa sayangg sangat dekat Calibre. Secara jujurnya, azwa memang sayangkan korang dan azwa harap korang pun sayangkan kita semua :)


OUR MEMORIES

1. Setiap kali ada dalam kelas madam zura, we really enjoyed ourselves for every moments.
2. The time when we sang the songs. ahaha
3. Masa kita semua pergi kelantan. yeah masa merayau di KB Mall
4. Masa buat kerja di dalam bas eh sepahkan bas dengan surat khabar XD
5. Dengar Taufik main guitar dalam bas masa balik
7. Masa kita tolong each others siapkan assignment
8. still remember masa kita buat latihan drama? umpama kena denda tu? T.T
9. Hari terakhir di TLC
10. Masa kita ada jamuan Calibre dengan madam zura
11. masa kita BBQ sambil main bola beracun
12. Masa kita swimmingg~ yeayy (girls only)

apa lagi eh? hee. miss this moments!

 


No comments: