15 September 2013

The Moments : SEMUHSIN

Assalamualaikum,

       Okay, ni la yang akan azwa buat bila rindu dekat orang. Blogging untuk tulis panjang panjang :P Semalam skype dengan Hanis, dari pukul 9pm sampai 10pm. Ayat pertama yang keluar "Azwa~ lamanya tak jumpa~ kita rindu kat azwa!" haha. Hanis ni antara kawan terbaik yang pernah aku ada. Orangnya lemah lembut dan sopan santun je. Skype dengan Hanis menyebabkan aku rindu Hani Zalikha, Hani Zalifah and Farisya Najwa. Lepas tu perasaan tu menular pada rindu kepada Iskandar Zulfaqar, Shukhada, Aiman, Syera Amanina and Syakirah. Rindu tu bertambah lagi bila teringat dekat Noor Iskandar, Nadhirah, Raja Nadhirah, Nadiatul Akma, Noraini, Nurul Ain, Farah Ain, Fatin Azueen, Zaffir and 1 kelas 4 Science 3. hee. Semuanya bermula dengan Hanis je, tapi makin lama hampir semua orang aku rindu ><

syera, hanis, shuk, aiman

       Okay, cerita pasal orang yang paling rapat dengan aku dulu. Hani Zalikha, Hani Zalifah, Farisya Najwa and Hanis Syafiqah. Bila dengan diorang, aku akan menikmati setiap saat yang ada. Tak pernah lagi sepanjang kawan dengan diorang aku berkecil hati ke apa. Malah semakin bersyukur dikurniakan kawan yang macam ni. Bila dengan diorang, aku akan menjadi diri sendiri. Aku tak pernah dipaksa atau terpaksa jadi apa yang mereka suka. Kami amat amat amat menghargai satu sama lain. Itulah yang hebat tentang mereka ni. Sayangnya kami boleh bersama 1 tahun setengah je. Tapi aku masih berharap satu hari nanti kami akan spent time sama sama dan akan berkawan untuk selama-lamanya :)

ika, azwa, farisya, ifa
       Iskandar Zulfaqar pulak. Okay dia ni pun kawan baik aku juga. Cuma aku tak boleh la buat semua benda yang aku buat dengan Hanis, Ika, Ifa and Farisya tu dengan dia kan. Amat mustahil--" Persahabatan kami terbatas tapi batasan la menyebabkan ianya okay. terjaga. haha. aku tak faham la kenapa orang lain suka salah faham dengan kitorang. mungkin sebab dia kawan baik aku, dan mereka tak tahu sebaik manakah kami. tapi siapa peduli tentang 'orang kata'? yang penting kita tahu siapa kita dengan batasan yang menjaga. Dia melengkapi kekurangan aku dan meraikan kelebihan aku. sound cool right? memang pun. tapi hal hal perasan, pelik, entah apa apa tu bagi kat dia. dia memang pakar :P apapun, friend ever after Iskandar :)

       Sebenarnya, dalam banyak banyak tempat yang aku berpindah randah, tempat yang paling buat aku gembira adalah SMK Engku Husain, Selangor. Tempat yang paling banyak bagi kenangan manis. Tempat yang paling ramai aku jumpa 'sahabat'. Tempat dimana setiap saat aku jadi diri aku. Tempat dimana setiap masa aku bersama 'sahabat'. Bukannya dekat sini aku tak pernah diuji tau. Banyak kali juga ujian tu datang. biasalah, mana ada hidup tanpa ujian. Tapi disebabkan keikhlasan seorang sahabat yang tak pernah tinggalkan aku. Dan menghulurkan tangan saat ujian menguji menyebabkan aku lupa semua ujian yang ada dan yang tinggal hanya kenangan manis.

Muka stress sebab kalah. haha

  
       Student Engku Husain, subhanaAllah, mereka sangat baik. Especially classmates aku, 4 Science 3. Bila duduk dalam kelas tu kan, rasa macam heaven je. heheh. Dengan junior terutama, aku sayang sangat kat diorang. Junior junior dekat sini macam adik adik aku la. terutama budak PRS. diorang asyik asyik "kak azwa~" haha. but, maaflah, saya tak rapat dengan senior masa tu. tak berapa nak mengenali. (kecuali badan pembantu tadbir sekolah yang sangat sangat baik) hoho. cikgu cikgu pun sama, mereka sangat baik dan terlalu baik. ehem anak emas cikgu ni. hahaha. even berlainan bangsa, tapi alhamdulillah aku tak ada masalah pun dengan most of the students. opps tak lupa juga kepada, mak cik cleaner dan pak cik pekebun yang baik :)

       Masa nak pindah dari Selangor ke Terengganu tu, dia macam suddenly je. macam tak percaya. balik balik sekolah je ayah cakap "bulan depan kita pindah ke Terengganu" and I was like, wwhhaaattt?? rasa macam ayah bergurau je. ke aku yang tak nak percaya macam tu la. sebab tiba-tiba sangat. Tapi akhirnya aku terima jugak. sadiss. T.T Thats all about my amazing, great and awesome friends forever. Aku berdoa, aku berharap semoga persahabatan kita kekal hingga ke syurga. insyaAllah. ukhuwwah fillah :)

I love you lillah


No comments: