18 May 2013

Kenapa tukar nama?

Assalamualaikum,


Mana Blog Miss Coklat?

Hai readers, hari ni hari pembukaan blog Nurul Azwa. cewahh macam ada acara rasmi je. No more Miss Coklat. Sebenarnya berat hati juga nak tukar sebab yela, nanti semuanya jadi berserabut. Followers dah tak boleh tengok kita punya updated, link yang kita comment dekat blog orang pun dah jadi tak dapat detect macam tu. Tapi.. hidup ni macam bisnes. Kalau kita takut ambil risiko, kita takkan berjaya. Lagipun kadangkala kita kena buat perubahan dalam hidup ni. Untuk mendapatkan sesuatu yang lebih baik, kita kena korbankan sesuatu. Dan kadangkala, bila strategi lama tidak berkesan, kita kena tukar kepada strategi baru. semuanya tentang pandang ke hadapan. Akhirnya Miss Coklat telah ditukar kepada blog Nurul Azwa.


Kenapa tak guna nama Miss Coklat lagi?

       Sebab nama Miss Coklat tu saya guna masa saya tingkatan satu lagi. Masa tu pun masih lagi budak budak. Tak matang lagi. pemikiran pun sama. So bagi saya, ehemm, hehe, nama Miss Coklat tu macam budak budak sikit. Memang la sampai sekarang saya masih cintakan coklat tapi saya takkan selamanya muda belia macam ni. Mungkin nama Miss Coklat tu sesuai walaupun masa 5 tahun akan datang. tapi bila saya fikir, saya seorang yang suka menulis dan bercerita tentang semuanya. dan walaupun setelah saya ada cucu pun saya tetap mahu menulis, takkan nak guna nama Miss Coklat juga kan? nanti kawan cucu saya tanya, 'fuyoo nenek kau ada blog ke? apa nama blog beliau?' takkan cucu saya nak kata 'Miss Coklat' macam tak kena je. haha. apa? umur 50-60 pun masih boleh blogging juga apa. blog seorang nenek. kekeke~

       See? kena look ahead juga. sebab zaman tidak pernah berhenti. Kita akan dimamah usia. bila saya guna nama saya, memang akan sesuai walau umur saya berapa sekali pun. Jadi saya ambil keputusan untuk membawa nama sebenar saya dalam dunia blogger. hee ^^


Apa yang menarik pada blog yang terbaru ni? 

       Bukan la baru pun. Cuma blog lama yang diberi nafas baru. apa yang menarik dekat blog yang diberi nafas baru ni adalah rupa blog yang semakin simple jadi orang yang membaca takkan serabut tengok. hehe. saya cuba membawa ketenangan kepada sesiapa sahaja yang membaca blog saya. ala ala spa macam tu :P haha. tapi memang itu pun harapan saya. saya nak membawa ketenangan dalam hidup semua orang. saya nak orang rasa tenang dan selesa setiap kali bersama saya. selain tu, blog ni akan cuba mengulas secara matang dan profesional dalam menulis apa apa isu. Satu hari nanti, saya nak jadi seorang manusia yang dikenali di mata dunia sebagai seorang yang berjaya serba serbi dan apa yang penting, saya bermula dari bawah. sekian :)


No comments: