21 December 2012

Farisya Najwa, The Nice One :)

Assalamualaikum,


        Hari nie aku nak bercerita tentang kawan aku yang lagi satu nie. kawan baiklah sebab geng aku ada empat orang semua. Hani Zalikha, Hani Zalifah and Farisya Najwa. Tadi aku contact dia so rasa rindu tu yang membawa aku buat entry pasal Farisya pula :)
Ada orang yang Allah ciptakan memang untuk buat orang lain ketawa dan gembira. Bila dia ada, keadaan sekeliling persis cerianya warna pelangi. Itulah kawan aku, Nur Farisya Najwa. Walaupun dia tak la selalu ada dengan aku sebab 24 jam dia asyik berkepit dengan Ifa je. haha. Tapi setiap kali dia ada dengan aku, demi Allah, dia selalu buat aku senang dan berlapang dada dengan kehadirannya.

UNTIL THE END
  
        Farisya is a beautiful girl with a beautiful heart and mind :) Diorang tiga orang nie masa aku tingkatan 4 semuanya kelas 4 science 1. aku sorang je 4 science 3 kiranya diorang lagi pandai dari aku la. apa yang aku nak bagi tahu dekat sini, walaupun ada jurang between kelas kami tapi diorang dengan ikhlas terima aku sebagai kawan. kitorang selesa setiap kali bersama. diorang pun tak pernah nak beza-bezakan aku. Itulah hakikatnya erti persahabatan. berkawan tanpa mengira darjat, harta, kedudukan, rupa atau pelbagai lagi alasan dunia tapi bersahabat kerana agama yang ada pada mereka dan menyayangi mereka kerana Allah. alhamdulillah, masa aku tingkatan 5, walaupun aku tak dapat satu kelas dengan diorang, tapi akhirnya aku juga dapat berada di kelas pertama di terengganu.


UNTIL THE END
  
    Farisya ni jenis 'gila gila' siket. kalau dia ada memang riuh rendah dengan suara dia yang serancak bunga api masa tahun baru :p dapat pulak bila dia jumpa Hanis bertambah haru jadinya. haha. Farisya ni selalu buat orang ketawa dengan perangai dia. kadang-kadang, walaupun dia tak dapat nak selesaikan masalah aku tapi bila dia ada, dia dapat membantu aku untuk melupakan masalah aku. Aku harap, aku akan berkawan dengan Farisya, Ika and Ifa sampai syurga. Setiap kali dengan diorang, masa merupakan harta paling berharga untuk diingati sebagai satu memori terindah :)

UNTIL THE END


Kalau Ika nak jadi Doktor Pakar Sakit Puan, Farisya pula sama dengan aku. Dia nak jadi Ahli Farmasi. tapi sayang la sebab masa aku nak sambung belajar dekat KL balik, dia pulak nak sambung belajar dekat USM,Penang. Sedih memanglah sedih sebab aku memanglah nak spend time dengan kawan kawan baik aku tapi demi kejayaan, masing masing menunjukkan pengorbanan yang tidak berbelah bahagi. semoga Allah permudahkan jalan bagi kami berempat mencapai cita-cita masing masing. amin..

Ika, Husna, Danial, Amal, Amin, Ifa, Farisya
   
       Gambar kat atas ni diorang ambil lepas aku balik. cess betul (-_-!!) haha. Selepas 1 abad berkawan bersama, Ifa dengan Farisya memutuskan kali ni diorang nak berjauhan. kalau Farisya nak sambung dekat USM, Ifa pula nak sambung dekat Johor. Bukan bergaduh tapi mungkin diorang dah fikirkan yang terbaik. Aku dengan Ika pun menyokong jela sebagai kawan. tapi jauh dalam hati aku menyimpan hasrat untuk menjadi rakan kongsi dengan Farisya bila dah besar nanti. aku rancang, nanti bila dah habis practical as pharmacyst, aku memang nak timba pengalaman dengan berkerja dengan goverment. nanti bila dah kukuh and stabil, aku nak bekerja sendiri. nak buka pharmacy sendiri. masa ni la aku nak Farisya berkerjasama dengan aku. jadikan farmasi tu milik kami berdua :)


UNTIL THE END


         Biarlah, mungkin berjauhan bagi kami berempat adalah sesuatu yang terbaik untuk kami. Detik-detik sukar tanpa 'sahabat sejati' di samping kita bukanlah satu yang senang untuk kita, tapi aku berdoa semoga kita berempat tabah melalui setiap dugaan yang datang. Cabaran hidup buat kita lebih dewasa dan lebih berani meniti hari hari esok kan? aku harap, nanti bila kita semua dah berjaya, kita boleh hangout sama-sama. Yang pasti mesti masa tu kita dah dewasa. Kita boleh bercuti sama-sama maybe dekat Pangkor ke, Pulau Perhentian ke.. masa tu kita semua dah berjaya capai cita-cita kita dan menara gading dah pun berada di depan mata. mesti seronok kan bila kita dapat bersatu semula sebagai kawan baik lagi selepas beberapa tahun terpisah jarak? masa tu boleh la diolog nie diaplikasikan. haha


Di suatu petang semasa empat orang sahabat sedang menikmati cuti mereka di Pulau Kapas sambil melihat pemandangan indah dan mendengar bunyi rancak ombak yang sedang meghempas pantai.
Hani Zalikha : Hai pharmacyst muda, muka kau siket pun tak berubah kan?
Farisya Najwa : Hai doktor muda, kau pun apa kurangnya? semenjak jadi doktor ni bertambah busy aku tengok kau nie.
Nurul Azwa : Haha. ha, kau pulak arkitek muda. jadi tak nak rekakan aku sebiji banglo menghadap pantai tu?
Hani Zalifah : kawan punya pasal, mestilah jadi wahai cik pharmacyst ^^
Hani Zalikha : aku dengar cerita kau dengan Azwa nak buka farmasi sendiri, betul ke?
Farisya Najwa : yupp. kitorang jadi rakan kongsi buka farmasi sendiri. InshaAllah kitorang dalam proses mencari tempat yang sesuai :)





UNTIL THE END




2 comments:

Anonymous said...

Assalamualaikum Kak Azwa , kawan akak yang Hani Zalikha dengan Hani Zalifah tu kembar ke ?

Nurul Azwa said...

waalaikumussalam. iye, diorang kembar :)