05 December 2012

another 'once upon a time'

Assalamualaikum,

       Okay, hari nie aku la manusia yang paling tak ada kerja *wink wink* kerja banyak boleh buat tapi biasalah aku buat buat tak ada kerja jugak(-_-!!) niat aku nak bercerita je sebab ada orang suruh aku bercerita tentang diri aku dalam blog aku *ecehh, bajet famous :p* aku pun tak tahu apa aku nak cerita tentang aku sebab rasanya kalau tengok kat post post yang lepas pun orang boleh agak semua tentang aku. its okay, demi untuk tidak mengecewakan anda, aku akan berusaha cerita juga pasal aku.
fine, apa aku mengarut? -_______-"


 Tumblr_lxp7znt1aw1r8k6fvo1_500_large

        Hye, nama saya Nurul Azwa *buat muka malumalu* haha. Apa yang menarik tentang saya ialah, saya suka makan orang. serious! okay, tu tipu--" aku ni jenis bukan la orang yang suka bercakap dengan orang yang aku baru kenal.  Tapi kalau dah lama kenal, aku boleh bercerita without stop. haha. apa lagi ye? aku susah percaya lelaki. sorry to say, bukan tak nak percaya cuma berwaspada. tapi aku still boleh berkawan dengan lelaki apa :)

        Cuma bila melibatkan hati, aku kureng siket nak percaya walaupun dekat orang yang aku suka. lagi satu aku tak suka pergi tempat yang ramai lelaki atau dekat dengan lelaki atau makan dekat tempat yang ramai lelaki. Nanti hidup aku jadi serba tak kena. ada je yang tak kena. rasa nak balik pun ada. aku hanya boleh okay dengan lelaki bila aku selesa dengan lelaki tu meant lelaki tu tak buat aku takut or apa apa. aku pun tak tahu apa kena dengan aku tapi macam tu la. just accept who I am.                                                                              

        Aku tak berapa okay dengan kucing sebab kucing pernah cakar peha aku masa aku tengah study. tak pasal pasal ouh, aku tak kacau dia pun--'" tapi aku ada kucing dekat Bukit Mahkota dulu. Nama dia Eva ;) and aku suka ikan. tengok ikan berenang dalam air merupakan satu terapi untuk otak aku bila kepala dah penuh dengan belajar. aku jugak suka bagi nama dekat haiwan XD haiwan yang paling aku takut and geli adalah snake. sebut nama dia dalam bahasa melayu pun aku tak sanggup. kalau nampak gambar dia kat mana mana buku, aku takkan sentuh muka surat tu lagi. ada masa form 3, ada gambar dia dekat buku sains. tak ingat page berapa. lepas tu aku ambil pen, conteng sampai tak nampak muka dia. habis cerita :p                                                        


        Berdasarkan kata-kata kawan aku, diorang kata aku nie pelik. em.. aku tak nafikan pun yang aku nie pelik. sebab kadang-kadang aku pun tak faham dengan diri aku macam mana orang lain nak faham aku. apa aku merepek? -_-" tapi aku rasa, it's okay being different sebab yang pelik tu la orang akan ingat. yang pelik and yang lain dari yang lain tu la orang akan bagi perhatian. kan? kalau tengok benda sama je sure bosan. Jadi, aku hanya cuba jadi diri aku sebab aku dilahirkan hanya untuk jadi diri sendiri :) benda yang paling best sekali untuk aku buat dalam dunia nie adalah mandi and yang paling malas sekali aku nak buat adalah makan. haha. aku pun jenis yang malas nak keluar rumah and akan keluar bila aku betul-betul rasa nak keluar.

       Nombor yang selalu menjadi pilihan utama aku adalah nombor 7 tapi aku sula nombor 9 and 17 jugak. perisa yang selalu menjadi pilihan aku adalah coklat and akan selama-lamanya coklat! :D aku suka warna putih. kalau semuanya putih pun tak apa. rasa macam duduk dekat awan siket ^^ hobi aku membaca and menulis. membaca untuk menambah ilmu while menulis untuk berkongsi ilmu. cita-cita aku nak jadi ahli farmasi. tapi andaikata tak tercapai, aku nak jadi pensyarah. biasalah, hidup nie kena bermatlamat and kena ada banyak plan supaya bila kita jatuh kita tahu macam mana nak bangun. macam ayah kata "tak salah kalau cita-cita ingin ke langit tapi kalau tak dapat, pastikan kita mengapai awan" ;)
                      
                             Tumblr_m1k6a7xzzt1r8k6fvo1_500_large                            

       Aku suka main piano. and aku pernah terfikir nak main piano atas pentas depan semua orang dengan gaun putih labuh yang menutup aurat. haha. besar cita-cita. ingat cerita dongeng agaknya :p tapi aku taklah pandai main piano sangat lebih-lebih lagi dah setahun aku tak sentuh keyboard sebab nak SPM. jadi kaku dan kekok aku dibuatnya. aku pernah terfikir nak ambil kelas piano. tapi, masa dan kesempatan tak mengizinkan. ibu pun kata tak berfaedah. tapi aku tak terima sangat perkataan tak berfaedah tu. rasa sedih pulak. tahu tak pasal minat? kalau kita minat sesuatu, kita sanggup buat apa je untuk capai benda tu. tu la yang aku rasa untuk piano nie. kalau ikut ibu, memang sampai sekarang aku takkan dapat keyboard. tapi disebabkan sifat memahami ayah, ayah belikan jugak aku keybord. sebenarnya ayah nak belikan piano tapi piano mahal lah. aku pun bukan pegang terus pandai main. jadi aku kata kat ayah tak payahlah. save duit dulu. nanti aku dah reti boleh la belikan :D

 

       Aku ada banyak lagi benda yang aku nak capai. rasanya, tak ada masa nak bercinta. rasa suka kat orang tu ada. siapa kata tak ada? aku manusia jugak apa. aku suka Adam Levine ^^ aku dah target, sebelum umur aku 30 tahun, aku dah study dekat oversea untuk peringkat yang lebih tinggi. aku nak jadi manusia yang terpelajar. siapa kita pada masa lepas tak penting. kita takkan dapat balik ke masa lepas. apa yang penting, siapa kita pada masa depan dengan mengubah hari ini. kalau soal jodoh, aku akan serahkan dekat parents. biar diorang cari sendiri. biar la jadi macam orang dulu-dulu pun. jodoh kekal jugak dengan izin tuhan :)

       Apa yang kau perlu tahu tentang aku adalah, aku manusia yang banyak kekurangan. no one perfect kan? kita hanya perlu lalui hidup kita dengan baik dan cuba jadi lebih baik from time to time. tak nak la cerita lebih lebih dekat sini. nanti tak suprise la siapa aku yang sebenarnya. apa yang aku nak dari kau adalah teruskan jadi kawan aku sebab aku ikhlas berkawan dengan kau. jadi kawan aku untuk selama-lamanya.

The end           

No comments: