15 May 2014

Assignment arahan Adibah

Assalamualaikum,

       Jadah pulak kan si Bob tu bagi aku assignment masa aku cuti. dengki la tu aku tak ada assignment nak suruh aku perah otak jugak. haha. sengaja aku panggil dia Bob sebab aku tahu dia tak suka nama tu. Aku, Amni dengan Adibah fikir Bob tu panggilan untuk orang yang suka buat orang serba salah. dalam kami bertiga yang paling banyak buat kami rasa serba bersalah adalah Adibah jadi kami panggil dia Bob. kekeke~ Dah diam, nak buat assignment ni.


    This assignment begins here   

       Sebagai seorang pelajar kan, dekat universiti la paling banyak benda yang kita belajar. bukan setakat dalam kelas je kita boleh kaut tapi kat luar pun kita kaut sama. Masa tu la nak upgrade sabar, tabah, iman, kawan dan up kan diri. haha. aku tak nak cerita pasal budak laki kat sini sebab aku teringat Aizat pernah kata "Apa laa nak terasa terasa, tengok kami ni lelaki, relaks je. tak ada pun gaduh gaduh" kau diam doh Zat. Perempuan lain. Complicated punya cerita. perempuan ni dia kaya sikit dengan emosi kau mana tahu. lelaki kan emotionless. jadi aku lantakkan lelaki kat sini. aku tak kesah la kat depa lantak. haha.

      Kosongkan hati dari kedengkian. Manusia especially Melayu memang tak suka nampak orang atas sikit dari dia. Asal? nak marah? Aku pun Melayu jugak. Bangun la sendiri kalau tak nak ada dekat bawah. Ingat orang yang ada dekat atas tu tiba-tiba ada dekat atas ke? dia usaha dulu. Dengar sini Adibah, abaikan apa orang nak kata pasal kita. Selagi kita tahu kita buat benda yang betul, do not listen to them. Mereka hanya cemburu. Trust me. I know. Kalau kita asyik dengar apa tanggapan orang dekat kita, sampai bila pun kita akan berada di bawah mereka.


      Just enjoy your way to catch your dreams. Nikmati setiap jatuh dan bangunnya. Nikmati kesusahannya. Nikmati airmata tekanannya. Sini. Aku ada dengan kau. perjuangan kita sama. Kita datang di tempat yang sama atas tujuan yang sama. Datang sini nak belajar. Kita tak keseorangan pun. Kau ada aku dan Amni. Same goes to me and Amni. Kita ada kawan kawan kita. they support us well. Really well. Bila kau leka, kami ingatkan. bila aku leka, korang ingatkan. mesti boleh kan? Aku tak harap aku berjaya sorang-sorang. Aku berharap kita berjaya sama-sama. sampai dekan pun aku harap sama-sama. sebab kita usaha sama-sama. dan aku hargai setiap teguran dan ingatan yang kau bagi dekat aku. kalau semangat kau jatuh, tak mungkin aku akan biarkan macam tu je kawan.

       Bangun la. Jangan sesaat pun terleka. Time flies. Kau dah menghampiri final exam 2.5 pun. kau sepatutnya bersyukur sebab di saat aku rehat tak sentuh buku belajar dekat rumah, kau dengan yang lain tengah menuntut ilmu. kau tak rasa tu satu keistimewaan ke? aku jealous ouh dekat korang. Sini aku bagi tahu pesanan Ali dekat aku. aku turunkan kat kau supaya kau buat jugak. Ali kata short sem adalah kesempatan terbaik untuk kita ambil kesempatan dapat four flat. kau patut bersyukur sebab di saat kau hanya ada 9 jam kredit, aku kena bawa 9 jam kredit tu dan agihkan ke sem sem akan datang menyebabkan jam kredit aku bertambah.


       Bila jatuh, bangun. Ingat la apa yang kau nak kejar. Takkan nak biarkan mimpi kau berkubur macam tu je kan? plan elok elok. susun betul betul. buat jangan sekadar buat Adibah, buat sampai puas! Angan jangan sekadar angan, angan sampai dapat! Kau perasan tak weh? kadang kadang apa yang keluar dari mulut aku yang aku nak buat kadang-kadang kedengaran tak logik kan? kadang-kadang orang tak percaya pun aku akan dapat buat. semua orang ingat aku sekadar cakap kosong. tapi dah banyak juga yang aku dah lepas buat. sebab dalam kepala aku semuanya nampak mudah. sama seperti dulu masa aku kecik kecik, aku ikat kain dekat leher dan terjun dari kerusi sebab ingat aku boleh jadi superman. (ganas kau aku dulu nak jadi superman. haha)

       Cuba kau fikir, kalau kau berundur. kau lemah. kau izinkan orang lain naik, naik dan naik. aku biarkan kau. aku pun naik. naik dan naik. aku berada di puncak kejayaan aku. aku capai mimpi aku satu per satu. sedangkan kau berada di line terakhir kau berundur dan mengalah. sebab kau sibuk fikirkan apa yang orang fikir pasal kau kalau kau buat itu dan ini. kau nak balik ke zaman dahulu ke? masa lama kau dengan masa lama aku tak jauh beza adibah. result lama kau dengan result lama aku tak jauh beza. pointer kau sekarang dengan pointer aku sekarang hanya beza 0.01 je Adibah. kau tak takut ke kalau aku pintas kau? ke kau relakan je? come on, kita bersaing secara sihat. aku lalai kau ingatkan, kau lalaikan tak mungkin aku diamkan saja.

       Sorry aku update dekat blog je memandangkan kau kata ni assignment aku kan? haha. nak taip dekat message panjang ouh aku nak ceramahkan kau ni. haha. alang alang tu boleh orang lain baca sekali mana tahu ada yang dalam keadaan sama dengan kau ke. hehe. Dear Adibah's soul, please come back :)


Tertanya-tanya apa tajuk assignment ni? tajuk dia.. Kembalilah identiti diri. kehkeh ><
                                                                                                                                                                   

No comments: