13 March 2014

MH370, Pray for them.

Bismillah



       Dimana kau sekarang? Adakah kau berada dalam keadaan selamat? Please say yes.. everyone in Malaysia and even world are waiting for the answer. Mengapa tiba-tiba kau menghilang? Please come back. We are waiting for you. Seluruh dunia menanti berita dari kau. Aku lihat keliling, masing-masing berdoa terus berharap. Mereka takkan berhenti berharap. Jangan pergi terlalu lama, jangan biarkan mereka menanggung rindu yang terlalu lama. Aku memilih untuk tidak berlebih-lebihan sebab aku yakin kau akan kembali. Aku doakan kau kembali dengan selamat :)

       Ya Allah, selamatkan pesawat Malaysia. Pelihara mereka dari apa-apa bencana. Kembalikan mereka ke alam nyata. Ya Allah, ghaibnya mereka atas kehendakMu, munculnya mereka dengan izinMu. Tamatkan penantian Malaysia, dengarlah doa dunia. Kami hanya bergantung harap padaMu. Kami mohon, kembalikan mereka.



       Jika kita mencintai seseorang, kita pasti mahukan yang terbaik untuk dia. Hakikatnya, kita berada di dalam genggaman Kekasih yang mencintai kita. Kita percayakan Dia. Ya, kita percayakan perancanganNya. Kita takkan apa-apa. Tuhan tahu apa yang terbaik untuk mereka. Sains takkan dapat mengatasi kuasa tuhan. Kita bercakap tentang kekuasaan tuhan. Kembali pada pencipta, beriman pada yang Esa.

       Mungkin aku tiada kaitan dengan pesawat itu untuk bersedih. Tiada keluarga atau kenalan aku dalam pesawat itu. Alhamdulillah. Tapi selama mana kau mampu bahagia dengan sesuatu yang lain sedangkan ramai orang bersedih atas perkara yang sama? 239 orang yang berada di dalam sana mempunyai orang-orang yang menyayangi mereka yang sedang bersedih. Apalah erti kebahagiaan kita andai orang lain sedang bersedih.. Sedih kau tak keseorangan, kami tanggung bersama.


O Allah, please ease everything.
#PrayForMH370

No comments: