16 July 2012

She won't leave me :')

assalamualaikum,

sorry, yang untuk post "... now I realise the value of true friend' tu markah dia 46/50 buka 25/30. maaf atas kecuaian >< hehe. tapi dah betulkan dah. :) okay, teruskan membaca.




         Dalam banyak banyak sekolah yang aku pergi, SMK Engku Hussain la sekolah yang everytimes buat aku senyum setiap kali teringat. tak pernah sesaat pun kenangan dekat situ buat senyuman aku pudar. kadang-kadang aku terfikir, kenapa la aku sekolah kat situ sekejap je. tapi everything happen with a reason kan? tuhan maha mengetahui. aku terima. kenangan dengan cikgu, students, senior, junior, penjaga makmal, makcik kantin, auntie cleaner. semua great! alhamdullilah, aku rasa ayat nie sesuai la untuk sekolah nie dan penghuninya 'the more you give, the more you get back. that's how love work' :)

Sometimes you think you'll be fine by yourself'Cause a dream is a wish that you make all aloneIt's easy to feel like you don't need helpBut it's harder to walk on your own

You'll change inside when you realize

The world comes to life and everything's brightFrom beginning to end when you have a friend by your sideThat helps you to find the beauty you areWhen you open your heart and believe in the gift of a friendThe gift of a friend

Someone who knows when you're lost and you're scaredAnd they're through the highs and the lowsSomeone you can count on, someone who caresBeside you wherever you'll go

You'll change inside when you realize

The world comes to life and everything's rightFrom beginning to end when you have a friend by your sideThat helps you to find the beauty you areWhen you open your heart and believe in the gift of a friend

And when your hope crashes downShattering to the ground you, you feel all aloneWhen you don't know which way to goAnd there's no signs leading you home, you're not alone

The world comes to life and everything's brightFrom beginning to end when you have a friend by your sideThat helps you to find the beauty you areWhen you open your heart and believe inWhen you believe in, when you believe in the gift of a friend





      Hani Zalikha. korang mesti dah kenal kan siapa Hani Zalikha sebab aku keep on cerita pasal dia je kat blog and facebook. haha. nak buat macam mana. tak ada tempat lagi boleh aku cerita pasal dia panjang panjang. hm.. aku sempat kawan dengan dia setahun setengah je. dia nie ada twins, Hani Zalifah, tapi akak dia ada bff sendiri.nama bff akak dia, Farisya. diorang berkawan dari darjah 2 lagi so boleh kata diorang rapat gila lahh. pergi mana mana je mesti sama. kadang kadang, orang kata Farisya dengan Ifa kembar. kesian kan Ika? then, lepas aku datang. aku dengan Ika mula rapat. kitorang memang ada 'chemistry' yang utuh setiap kali bersama.


      Kitorang saling melengkapi one another even tak boleh selalu bersama sebab kelas kitorang tak sama. dia pun tak boleh stay selalu. kalau ada kerja berkaitan PRS je baru dia boleh stay. so, setiap masa yang ada, kitorang akan manfaatkan sebaiknya. macam waktu rehat, waktu datang sekolah, masa perhimpunan, masa balik. eh, masa balik tak >< hehe. kalau cuti pun, kitorang study sama sama kat rumah dia. Farisya, Hanis and Aiman pun study sama ^^





        Ika pernah kata yang aku la kawan dia yang paling suka berjiwang. erk? macam mana ye? aku bukan nak jiwang jiwang sangat nie. elehh, kau bukan laki aku pun nak jiwang jiwang :P cuma aku tak reti la nak express apa aku rasa. hentam jela jiwang pun. haha >< lagi satu perangai aku bila kenal ika nie, setiap kali pergi shopping, jumpa benda best je mesti nak kongsi dengan ika. aku suka belikan dia hadiah. memang, kawan tak boleh diukur dengan harta benda tapi untuk menunjukkan kita hargai seseorang yang datang dalam hidup kita, tak salah kan? ke kena tunggu birthday jugak?



       Kadang kadang aku fikir, kan best kalau farisya tu kembar ifa, kau kembar aku. boleh kau teman aku kat mana je aku pergi terutama terengganu yang banyak menguji nie. banyak kali wehh aku terfikir dan berharap yang aku boleh bawa kau datang sini. at least aku ada kekuatan yang tak perlu diragui. *start dah jiwang :P haha >< eh, aku suka la hobby kau yang satu tu. call aku setiap kali lepas topup. hehe. kau amal amalkan la ye? baik untuk kesihatan mental dan fizikal. ngee~ ^^ lastly, sedar tak, sebenarnya untuk mengenali siapa sahabat kita bukan pada siapa yang telah bersama kita paling lama. tapi, siapa yang setia bersama kita through high and low dan takkan tinggalkan kita. :)


To : Hani Zalikha,

Ika, lagu tu untuk kau. the gift of a friend. banyak lagi lagu untuk kau tapi next episode la eh? hehe. aku rindu gila kat kau. aku tahu kau akan selalu ada untuk aku walaupun kau tak ada depan mata aku. kau tahu, kawan sejati hanya hadir sekali je dalam hidup kita. jadi, pegang dia dan jangan lepaskan ;) you must know, you are the best thing that ever been my bestie <3



When I open my heart and believe in the gift of a friend :)
       

2 comments:

ibnu hussin said...

InsyaALLAH..shabt awk tdak akn sskli mnggalkn awk sbb awk sllu ingt kt dia sbgaimna yg awk tulis d atas..sematkan lar DIA dlm du'a awk..


Daripada Abu Hurairah r.a. yang maksudnya, bahawasanya ada seorang lelaki yang pergi menziarahi saudaranya yakni sahabatnya di sebuah kampung yang lain. Lalu Allah menyuruh seorang malaikat untuk memerhatinya di dalam perjalanan. Lalu malaikat itu bertanya kepada lelaki itu, “Hendak ke mana engkau?” Lelaki tersebut menjawab, “Aku hendak menemui seorang sahabatku di kampung itu”. Malaikat bertanya lagi, “Adakah bagimu bumi kepadanya yang engkau mengharap balasan daripadanya?” Tidak, aku mencintainya kerana Allah SWT. Maka berkatalah malaikat itu kepadanya, “Bahawa sesungguhnya aku ini adalah utusan Allah kepada engkau. Bahawa sesungguhnya Allah SWT telah mencintaimu sebagaimana kamu mencintai dia kerana Allah”. (Hadith riwayat Muslim).





Sahabat yang menunjukkn kebaikan kepada kamu, adalah sahabat yg baik. Dan sahabat yang menunjukkn kesalahan kamu, adalah sahabat yg paling baik..

Nurul Azwa said...

insyaAllah, kami akan terus menjadi kawan sampai ke syurga. thanks untuk peringatan nie :)