04 June 2012

Hakikat perpisahan

assalamualaikum,

powered by amazon box tumblr
 
hey guys :D rindu nak menulis blog. busy ouh sekarang dengan tuisyen, homeworks and exam. tapi harus aku akui yang terengganu memang the best bab bab pendidikan. ^^ aku nak tulis apa ye tadi? erm.. okayy, got it! let's start :)

Dear 5 Amanah, 
its not goodbye that hurts but the flasback that follow





       Setiap orang pernah dan akan menghadapi perpisahan dalam hidup mereka tapi aku rasa akulah orang yang paling banyak menghadapi hakikat itu. hakikat yang sangat pahit untuk ditelan. Sedih, sakit, penat, semua bercampur menjadi satu rasa yang amat sukar diterima oleh hati. Walaupun aku dah menghadapi saat ini berulang kali tapi aku masih belum dapat untuk menghadapinya dengan tabah. hati aku terus menjadi luluh, rapuh lalu berkecai bila menempuhnya.




Aku pernah kehilangan moyang yang paling aku sayang, kawan, barang, haiwan yang dibela, keyakinan diri. Namun kehilangan atau berjauhan dengan seorang kawan baik, aku masih lagi boleh bertahan. tapi janganlah tarik orang yang umpama nyawa bagi aku. Ibu, ayah, adik adik, suami (ehemm), anak anak (ehem ehemm. look ahead betul). tak mungkin aku cukup kuat untuk menempuhnya.. Ya Allah, jangan kau uji aku dengan dugaan yang tertanggung olehku tuhanku.




Now, I'm in the middle of 2012. Aku semakin mendekati tahun terakhir aku sebagai seorang pelajar sekolah. rasa sedih, rasa rindu. lepas nie, tak adalah nak nampak aku dengan pakaian seragan sekolah lagi. Entah apalah yang telah tertulis untuk aku lepas nie. Apa yang pasti, aku semakin mendekati hakikat perpisahan sekali lagi.

Dan sekali lagi aku bermohon agar dikuatkan hati ini




kawan adalah seseorang yang tetap bersama kita walaupun yang lain tinggalkan kita. kawan adalah seseorang yang memegang tangan kita bila kita takut semata mata nak tenangkan kita. kawan adalah orang yang gembira bila kita ketawa dan menangis bila kita sedih. kawan adalah orang yang sanggup terima kekurangan kita dan tak mempergunakan kita. kawan adalah orang yang risau bila kita sakit. kawan adalah orang yang kau boleh kira seringkas 1 2 3 dan dia ada dengan kau. kawan adalah orang yang akan kekam kabut and risau bila kau send message sependek nie ' :'( 'even tak ada apa apa pun. haha ^^


2 comments:

ibnu hussin said...

SAHABAT UTK SELAMANYA..
KAU DAN AKU ..SAHABAT..
UNTUK SELAMANYA ....SETIA..
(lgu upin n ipin)
anyway best title n pngisianny..u got 10/10.

Nurul Azwa said...

great! terima kasih :'D