17 December 2011

kehidupan bukan satu mimpi

 image by google

assalamualaikum,





       kadang-kadang dunia bertindak tidak adil. Tapi siapa kita untuk mengadilinya?  Susah atau senang kita harus tempuh. ini jalan yang kita pilih. awak takut? tidak. awak berani.

       Jika suatu saat mereka terus menghukum awak atas kesalahan yang awak tidak tahu apa penyelesaiannya. Jika ada satu saat awak perlukan dorongan  dan semangat mereka tapi mereka terus menjatuhkan awak. jika ada satu saat awak harus pendam semuanya. Adakah dunia bertindak adil? Ya! dunia sangat adil. :) awak tahu, ini adalah lumrah dunia. Jika ia terlalu mudah,awak tidak akan hargai saat senang. Kehidupan bukan tentang menanti keperitan berlalu barulah awak akan bahagia. tetapi menikmati saat sukar dengan ssecebis ketabahan.




        saya tahu, awak hanya perlukan seorang untuk bangun dan berjalan seiring awak. Memapah awak saat awak tak mampu berjalan. Heyy, jika mereka biarkan awak jatuh. bukan bermaksud awak lemah tetapi sebab awak terlalu kuat untuk BANGUN DAN BERJALAN SENDIRI. :DD

       Come on,jika awak adalah wanita kelembutan bukan kelemahan sebaliknya adalah penghias kecantikkan. Selembut mana pun wanita, kita telah dikurniakan hati yang tabah. Jika awak lelaki, awak tak boleh menyerah. jadi, apa lagi yang awak takutkan. bangun! kehidupan bukan satu mimpi.  Awak tidak akan terbangun dari mimpi dan masalah tak akan hilang macam tu sahaja.

       saya tahu, adalah bagus untuk awak menjadi kuat dan tabah tetapi amat sakit bila mereka tahu awak mampu untuk hadapinya lalu mereka berfikir yang ianya tidak mengapa untuk uji awak. TAPI! awakk kena ingat yang tuhan tidak akan menguji hambanya dengan dugaan yang tidak terganggung oleh kamu. Awak, percayalah bahawa awak tidak akan tahu sekuat dan setabah mana awak sehinggalah menjadi kuat adalah satu satunya pilihan yang awak ada.




         awak fikir awak susah? awak fikir HANYA MASALAH AWAK YANG BEGITU PAYAH? ternyata awak berfikir tidak menggunakan otak! totally tidak! lebih ramai yang lagi susah dari awak. buka mata! buka minda! guna akal awak sayangg :) jangan terlalu memikirkan tentang awak dan masalah awak kerana ia akan menjatuhkan awak dan tinggalkan awak dlm kegelapan awak. (where's the touch light? :P )

   okayy now, apa yang perlu awak buat. bila setiap kali awak ada masalah, awak fikir masalah orang dan masalah dunia. seperti afrika diancam kebuluran. banjir kilat, peperangan. lalu fikiran awak akan tenang sebab mereka lagi susah dari awak. tapi kenapa mereka mampu memikulnya? sebab mereka tidak lemah even tidak makan. got it? yess! jika mereka boleh hadapinya, kenapa awk tidak? keep it up my dear. break the problem. be happy, everything gonna be okayy ^^



XOXO

No comments: