23 December 2011

one upon a time !

Assalamualaikum,

        Kau perasan tak? kadang-kadang apa yang kita nak sangat sangat dan sangat kita tak dapat. But apa yang kita tak nak or tak perlukan, kita dapat.  Tahu kenapa? mungkin.. apa yang kau nak tu tidak baik untuk untuk kau. Atau memudaratkan kau. and yang korang tak nak tu baik untuk kau. Dia Maha Mengetahui sedangkan kita tak tahu apa apa pun. :) jadi dalam hal nie apa pun terjadi, aku lebih suka pilih terima semua tanpa bertanya 'kenapa aku? kenapa aku kena terima semua nie?' no. aku tak suka bertanya kenapa benda buruk jadi kat aku, tapi aku lagi suka terima dan diam. Rasanya kalau kau terus merintih keluar air mata darah sekalipun tak boleh nak ubah apa-apa. jadi buat apa?
better, kau dekatkan diri kau dengan Yang Maha Hidup dan Tidak Akan Mati :')



 


       Kalau kita harapkan hidup tanpa penderitaan, kau takkan jumpa pelangi lagi selepas hujan. Actually, kau sepatutnya kenangkan kebahagiaan yang pernah kau lalui. bukan penderitaan yang pernah kau kecapi. okayy, mungkin boleh la sometimes kenang penderitaan sebab boleh mematangkan fikiran and buat kita tabah lalui hari esok. tapi bukanlah selalu -_- cuma, kau tak sepatutnya salahkan orang atas musibah yang kau lalui. buka mata, perluaskan otak kau. everythings happen with a reason. Be strong, be brave :)


 

2 comments:

Anonymous said...

thanks coco! you are so kind :')

Nurul Azwa said...

thank you :)