20 February 2011

di suatu petang

hai lahh korang . Wo xiangnian ni zheme duo , wo xiang wo ye ai ni . tehee~ (tetiba keluar bahasa cina khann?) HAHA . hari ni aku nak cerita pasal waktu aku stay kat sekola jumaat semalam (18 februari 2010) . seronok sangatsangat . i think , selama aku stay kat sekolah semalam adalah yang paling best !


12.50 pm
semua budak lelaki dah balik . ni la saat yang paling aku tunggutunggu . heaven gila kalau tak ada lelaki . ouh lupa , kecuali 4 orang . aku rase diorang memang tak solat jumaat la sebab dari aku mula makan sampai habis makan chill je diorang duduk bersembang . haihh . memang tak patut . lepas makan aku , Raja Nadhirah , Liyana Firzanah and Amiera Nazam . buat homework masing masing sambil dengar lagu dekat phone miera . memang layann ! kau tahu ? Miera pergi masukkan phone dia dalam cawan tempat letak kentang then balut guna tisu . memang kreatif ! cawan berbunyi . memang sahsah cikgu tak tahu . HAHA


2.00 pm
aku ingat nak beli buku dan disebabkan amiera pun nak pergi koperasi , kitorang pergi sama-sama . raje and liyana stay buat homework lagi . sampai koperasi , memang malang and buang masa and tenaga aku la sebab koperasi tutup . then aku ajak miera pergi bilik guru sebab nak ambil buku addmath . sekali lagi nasib aku malang sebab aku ingat kan cikgu tak ada . sekali ada pula . so , miera nak pergi toilet and dia suruh aku pergi solat dulu . balik dari toilet dia suruh raje pula pergi surau . huh , lagi senang kerja aku . pergi surau terus solat . orang pun tak ramai sebab hari jumaat . aku dah habis solat baru raje datang . memang kena tinggal la khann ? HAHAHA  . (gelak mengejek) aku tak la sekejam tu . raje yang suruh aku pergi dulu . so , aku pun pergi la kantin balik . menggunung kerja rumah menanti aku tu . (penerangan yang panjang lebar tanpa dipinta)



3 lebih (sebenarnya aku dah lupa pukul berapa)
ada budakbudak pagi datang sebab nak buat latihan rumah sukan . bersemangat gila . aku je yang tak pergi . rasenye memang rugi budakbudak rumah biru dapat aku sebagai ahli . tak pernah datang sekali pun ! haishh . naseb korang la .. aku tengok homework raje dah nak siap . homework aku masih terhegeh-hegeh menanti kesiapannya . padahal jumlah homework same tu sebab kitorang satu kelas . tak faham ouh !



 4.45 pm
yeayy ! miera dah ajak balik . i loike sangat dan sangat ! padahal aku dengan miera yang balik pukul 5 . tapi semua bantai angkat beg nak pergi depan . memang kawan :) tehee~ 
oke , ni part yang aku shukee !
petang ni lain dari harihari sebelum . angin bertiup lembut membelai muka . burungburung ? tak berkicau la pula ! daundaun berguguran persis macam dekat korea selatan . memang aman sangat . aku tengok satusatu muka kawankawan aku . semua senyum layann suasana petang tu . so , aku pun bersama la join senyuman diorang .


sebelum duduk atas kerusi batu dekat pintu depan pagar sekolah .sekali lagi aku bagi cadangan gila kat budakbudak tu . kau tahu aku buat apa ? aku ambil satu daripada daun yang jatuh tu then aku tulis . " to : jie sheng , kau sangat sangat sangat la comel . that why aku suka tengok kau ." lepas tu aku suruh liyana pegangkan . sementara tunggu ibu datang . aku buka balik buku addmath sebab nak siapkan homework . aku tengok raje pun dah terikut perangai ngek(s) aku . lepas tu liyana dengan raje letak duadua daun tu atas kerusi batu tanpa apaapa yang menghalang daun tu jatuh dalam keadaan windy day macam tu . memangla ~ dalam keadaan macam tu . empat pasang mata semua tertumpu dekat daun tu . sambil tu raje nyanyi lagu rindu separuh mati . kalau buat video memang bagus tahuu ?




then , aku punya daun jatuh dulu . lepas tu baru daun raje jatuh . tapi daun raje jatuh jauh gila . lepas tu miera ambilkan . dia suruh raje tutup mata . dia kata " kalau kau sayang budak tu , kau cari daun yang aku sorokkan . lepas dia cakap 'dah' je . kelam kabut raje cari kat sebalik daundaun yang jatuh tu . da lah banyak daun tu . kesabaran jela . tapi tak sampai 5 minit dia dah jumpa . muka dia . huhh , puas gila ! bangga la katekan . haha


lepas raje dah jumpa . liyana pula sorokkan . tapi ibu dah sampai dah mase nie . cepatcepat la aku kemas buku . daun aku , aku suruh liyana simpankan . hari isnin baru aku ambil dari dia . memang tak ada kerja kann kitaorang ? childish sungguh ! but , nevermind . " find something you truely love to do with your life . only then would you truely happy " khann ? oke . selamat bye daun . sudah pukul 12.29 . i have to go now . selamat night . haha .



hope korang enjoy baca cerita aku yang merapu dan berhabuk hari ni . semoga cerita aku sedikit sebanyak dapat happy kan hati korang . sekian and assalamualaikum and salam 1 blogger .

No comments: