30 September 2011

you're sugar of my ice lemon tea :D

assalamualaikum,
pictures by google :)


     Aku melangkah masuk ke dalam kawasan sekolah dengan kaki kanan dengan niat 'sahaja aku ke sekolah adalah kerana tanggungjawabku sebagai seorang pelajar dan kerana Allah taala.' Kaki aku pantas mengatur langkah  menuju ke kelas 4 sains 3.




      Selepas meletakkan beg di kerusi, aku terus berdiri di koridor. Pandanganku dibiarkan lepas melihat panorama pagi yang cukup indah. Bunyi kicauan burung yang sedang terbang di awan menjadi muzik yang wajib untukku dengar setiap pagi. cipp cipp. *macam bunyi anak ayam pun ada. haha >< Ya Allah.. bertapa aku bersyukur kerana masih dikurniakan deria mendengar dan melihat.   
nanti bila aku dah ditarik nikmat mendengar atau melihat, pasti aku akan rindu mereka :) kan burung? hee~

aku mendongak kelangit. awan putih berlatar belakangkan langit yang biru. aww sangat cantik! maha suci Allah :) kat sebelah sana pulak matahari mula nak terbit. i miss you Zuhaira Aqilah <3 :) then masa ni lahh ada orang akan berdiri sebelah aku and dia layan perangai aku yang sangat suka main teka bentuk awan and tengok perangai burung. hoho. and kebiasaannya ayang akan menyibuk sekali.haha. siann dia semalam dah nak terjatuh long. hee

     then bila ada masa terluang aku akan ke makmal bio bagi ikan makan. mereka sungguh comell dan warna warni! then aku main dengan mereka. wee~ sangat menyoronokkan diri. kalau nak panggil vee kena ketuk ketuk akuarium sambil sebut nama dia. tapi vee takut dengan orang tau! dengan aku pun,kalau lama tak jumpa dia takut.




      kalau MJ (Marry Jane), kena letak tapak tangan kanan kat akuarium then letak tangan kiri atas tangan kanan. nanti dia datang. kalau black dia tak payah panggil pun dah memang datang. baiknyee :D then ikan ikan kecik yang lain akan datang kalau letak jari telunjuk kat situ. :)
and masa balik, kalau terserempak dengan burung, aku mesti tanya Yusoff apa nama burung tu.then bila dah jawab aku tanya lagi. 'burung apa?' berkali kali. nasib baik dia tak bosan ouh. best!

macam nie la hidup aku setiap hari dengan unsur unsur alam yang amat menenangkan. Setiap malam aku akan berdoa supaya esok aku masih bernyawa untuk hidup bersama orang-orang yang aku sayang dan isi bumi yang pelbagai ragam.






nak tahu tak? : aku sayang semua orang dan aku tak benci sape sape :) specially my lovely ibu,ayah and adik adik. and of course my dearest gula-gula,lollipop,cuppycake,yuna,eva,orio,coffee and my cutest fishes. never foget, hani zalikha nor and all my bff :) I LOVE YOU :*

bye bye ^^

     

No comments: